17 Nisan 2015 Cuma

YOKSUN DİYE




Sen gittin ya, kömür karası içim. Öyle bir kara ki bu, hiçbir ressam boyamamıştır tablosunda böylesini. Hiçbir karanlık böylesine siyah olmamıştır şimdiye dek. Ve hiçbir gece böylesi bir siyaha bırakmamıştır kendini. Sen gittin ya, işte böyle bir kömür karası içim.
Kalbimin etrafı ziftle kaplı sanki. İçimi sarmış, yapış yapış, kömür karası bir zift bu… Öyle koyu, öğle yoğun bir zift ki bu, ne yaparsam yapayım kurtulamayacakmışım gibi geliyor. Bazen ellerimi daldırsam diyorum içime. Çıplak ellerimle kalbimi söküp alıversem bu zifin içinden. Ama yapamam ki. Yokluğun izin vermez ki o kadar güçlü olmama.
Bazı zamanlar içimden, kalbimin etrafından sızmaya başlıyor bu zift. Yukarı doğru çıkıyor ağır ağır. Sonunda da gözlerimi kaplıyor. Sabahları gözlerimi açıyorum ve bu kömür karası ziftin arkasından görüyorum etrafı. “Nasıl bir mutsuzluk bu Allahım?” diyorum. İçim daha da kararıyor etrafımı simsiyah gördükçe. Ve içim karardıkça daha da karanlık oluyor görüşüm.
Hayat bana ağır geliyor. Ağır ve karanlık… Hepsi sen yoksun diye. İçimde bir yerlerde koca bir boşluk var ve sürekli düşüyorum o boşluğa doğru. Düşerken bir yerlere çarpıyorum, canım acıyor, kanıyorum. Kanım bile kömür karası akıyor o anda. İçimdeki zifte karışıyor. Zift daha da koyulaşıyor ve bir pençe gibi kavrıyor yüreğimi biraz daha sıkıca. Görüşüm kararıyor, hayat bana ağır geliyor. Hepsi sen yoksun diye.
Hiçbir kalem yazmadı böylesine bir karayı, biliyorum. Hiçbir terzi görmedi böylesine siyah bir kumaşı hayatında. Ve hiçbir fotoğrafçının makinesine takılmadı böylesine kara bir gölge. Biliyorum. Çünkü sen gittin ya, kömür karası içim.

5 Yorum:

İçimden Anılar dedi ki...

Böyle güzel bir anlatımın var iken bu postun yorumsuz kalması canımı sıkıyor. Kızdırıyor. İnstagramda sanatçılara yorum atanlar için üzülüyorum sadece :/

Merve S. dedi ki...

Güzel sözlerin için teşekkürler. Şu anda bir kitap üzerinde çalışıyorum. Eğer şans yüzüme güler de kitabım yayınlanırsa belki o zaman birileri de beni farkıma varır ha, ne dersin? :)

İçimden Anılar dedi ki...

Şans yüzüne güler inşallah. Güzel şeyler olacak senin hayatında. Böyle hissediyorum nedense. Kitabın çıkarsa ismini falan haber ver de alayım hemen :) merakla bekliyorum.

Merve S. dedi ki...

Güzel dileklerin için teşekkürler. Kitabın çıktığında zaten davul zurna ile duyuracağım muhtemelen. :) 29 yıllık hayatım boyunca belki de en büyük hayalim bu çünkü. Öyle sessiz sedasız kalmam, emin ol. :)

İçimden Anılar dedi ki...

Merakla bekliyorum tatlım:)

Yorum Gönder

Sen de konuş...

 
;