27 Nisan 2015 Pazartesi

LGBT FİLM ÇEVİRİLERİ GELİYOR!


Bilen bilir, LGBT sinemasının benim için yeri büyüktür. Tam da bu yüzden sık sık LGBT üzerine filmler, diziler çevirir ve izlerim. Bir süredir de Looking ve Please Like Me çevirilerine yoğunlaşmıştım. Please Like Me'nin sezon finali yapması ve Looking'in de beni hüzünlere boğar bir şekilde iptal edilmesinden sonra ellerim bomboş ve hüsran içinde kalakalmıştım. Öyle ki mutsuzluktan, bir süredir düzenli olarak çevirisini yaptığım Once Upon A Time'ı bile terk etmiştim. Ama sonra bu durgunluk dönemi, bana twitterdan ulaşan Fahrettin'in önerisiyle altyazısız kalmış LGBT filmlerine yönelmeye karar verdim.
Aslında bu fikir uzun zamandır beni dürtmekteydi. Lakin bir türlü vakit bulamıyordum. Şu dönemde de vakit konusunda kafam biraz rahat olunca, "Bundan daha iyi fırsat mı olur," diye düşündüm ve bu konuyu ayağım alçılı olduğu dönemde benim yerime Looking çevirilerini yapan Tolga'ya açtım. Ve tahmin edin ne oldu? O da bu işe gönüllü oldu. Yani sonuç olarak LGBT film çevirileri geliyor!
Şu an için seçilen filmler Fahrettin'le yaptığımız görüşmeler sonrasında onun araştırmalarıyla ortaya çıkmış olan mini bir listeden ibaret. Ama bu liste sizin de yardımlarınızla daha da genişleyebilir. Sonuçta bizler altyazısı olmayan her filmi bilemeyiz. Ama sizlerin izlemek için altyazı beklediği belli başlı filmler olabilir ve bu filmlerle listemize katkıda bulunabilirsiniz.



Film listemize gelirsek...
Dediğim gibi bunlar Fahrettin'in seçtiği filmler. Tolga ile birer ikişer filmleri paylaşarak çevirmeye başlayacağız en kısa zamanda. Ve umarım listedeki filmlerin tamamını bitireceğiz ve sonunda da LGBT sinemasına bir miktar da olsa katkı sağlamış olacağız.
İşte filmlerimiz...
  • Priest (1994)
  • Son Frere (2009)
  • Le Fil (2009)
  • Sasha (2010)
  • Nakes As We Came (2013)
  • My Brother The Devil (2012)
  • The Hanging Garden (1997)
  • Antarctica (2008)
  • Broderskab (2009)
  • Ander (2009)
  • Jet Boy (2001)
  • Sennosc (2008)
  • Jongens (2014)
  • Shank (2009)
  • Light Gradient (2009)
  • Gerontophilia (2013)
Dediğim gibi bunlar sadece bizim elimizdeki filmler... Sizden de bu listeye katkı bekliyoruz. Böylece çevrilmemiş LGBT film kalmaz ve bizler de bol bol film izlemeye şansına sahip oluruz. O zaman ne yapıyoruz? Klavyelere saldırıyoruz. Hadi bakalım!

6 Yorum:

ƒαняεттίη αℓкαη dedi ki...

Açıkçası büyük yoksunluğunu çektiğimiz ve tozlu raflara kaldırılan, ilgi görmeyen LGBT sineması adına giriştiğiniz bu projeye az da olsa bir katkım olduğu için çok mutluyum. Tabi ki başrol sizlere ait. Zaman ve emek harcayarak bizlere bu keyfi yaşatacak olmanızdan dolayı ayrı ayrı ikinize de şimdiden çok teşekkürler..

İçimden Anılar dedi ki...

Çok memnunum teşekkürlerr :)

Adsız dedi ki...

Merhaba, dolasirken blogunuzu gördüm ve bu sayfaya rastladim da bunlardan cevirdikleriniz var mi?
Onlara ulasabilecegimiz bir yer ya da?

Ve yeni cikan bir film var, duymussunuzdr muhemelen. Carol. Onu da cevirmeyi dusunur musunuz?

Kolay gelsin :)

Merve S. dedi ki...

Aslında bu proje bir grup arkadaşın kafa kafaya vermesiyle oluşan bir projeydi ama maalesef hepsi bir kenara çekilince ben tek kaldım. Filmlerden bir kısmını bulamadım. Bulup indirdiklerim de bilgisayarımın çökmesiyle uçtu gitti. Tek başıma da kalınca giçbir şey yapamadım. Bir de üstüne iş yoğunluğu çökünce elimdeki LGBT dizisi Please Like Me'yi bile çeviremez hale geldim.
Ama Carol konusunda rahat olabilirsin. O çevirmensiz kalacak bir film değil. Oscar dönemi filmi olduğu için taliplisi çok olacak ve muhtemelen de bayağı sağlam bir çevirmen elinden çıkacaktır çevirisi.

İçimden Anılar dedi ki...

Looking film olacaktı ne oldu o durum ?

Merve S. dedi ki...

Hala devam ediyor çekimler. Yayın tarihi daha duyurulmadı.

Yorum Gönder

Sen de konuş...

 
;