15 Nisan 2015 Çarşamba

GÜN GÜZELLEŞTİREN: PLEASE LIKE ME


Bilen bilir, LGBT filmler ve diziler hassas noktamdır. Her ikisine de ayrı ayrı bayılırım. Zaten çoğu kişi de beni ünlü LGBT dizisi Queer As Folk(QAF)'ın çevirilerinden tanır. Elbette Queer As Folk biteli uzun yıllar oldu. Son dönemde de onun yerini almaya aday olduğunu düşündüğüm ve 2. sezonunu oynayan Looking'in iptal haberi geldi. Böylece LGBT alemi bir kez daha dizi konusunda öksüz kaldı.
Tabii aslında durum öyle değil. Çoğu LGBT bireyinin farkında bile olmadığı ve 2. sezonunu deviren bir dizi daha var aslında. Ama dediğim gibi çoğu kişinin bu diziden haberi yok. Elbette bunda en büyük sebep dizinin bir Avustralya dizisi olması. Ülkesinde büyük bir hayran kitlesi olan Please Like Me'den bahsediyorum tabii ki.
Oyuncu, senarist ve openly gay olan Josh Thomas'ın hem yazıp hem de ana karakter olan Josh'ı canlandırdığı dizi tam anlamıyla eğlence dolu bir dizi. Çünkü ana karakterimiz Josh tam anlamıyla sarkastik ve sosyal yetenekleri sınırlı bir arkadaş. Bazen ne konuşacağını bilemezken bazen de kimsenin yüzüne direk olarak söylemek istemeyeceğiniz türden cümleler kurabiliyor. Ama çok tatlı olduğu bir gerçek.


Dizi genel olarak Josh, onun en yakın arkadaşı Tom ve Josh'ın gay olduğunu keşfedip ondan ayrılan ve en yakın ikinci arkadaşı haline gelen eski kız arkadaş Claire etrafında dönüyor. Ve elbette Josh ile ailesi arasındaki ilişkiler ve Josh'un hayatına giren erkekler de bolca yer kaplıyor dizide.
Dizide Josh'tan sonra en sevdiğim karakter hiç şüphesiz Tom. Kendisi kelimenin tam anlamıyla sevimli bir şapşal ve tam anlamıyla da bir loser. Beni dizide en çok güldüren karakter kendisi oluyor. Ayrıca Josh'un annesi de mükemmel bir karakter. Tam anlamıyla bir deli, ki ikinci sezon itibarıyla bu tescilleniyor da. Yani Josh'un çevresindekiler de en az Josh kadar eğlenceli.
Dizi birinci sezonunda düz bir grafikte ilerliyor olsa da ikinci sezonunda özellikle de akıl hastanesi sahneleri ve oraya ait karakterlerin (Hannah ve Ginger'dan bahsediyorum elbette) diziye dahil olmasıyla düzenli olarak yükselen bir grafik sergiliyor. Özellikle de son bölümlerde Arnold karakterinin sahnelerinin fazlalaşmasıyla dizi iyice tavan yapmaya başlıyor diyebilirim.

Her dizide olduğu gibi bu dizide de belli başlı çiftler ve bu çiftlerin shipperları var. Ana karakter Josh'ı içeren 3 shipper grubu var mesela. Birinci grup dizinin ilk shipi olan Josh/Geoffrey ikilisine ait. İkinci grup Josh/Patrick'e ait. Üçüncü grup ise benim de büyük bir shipperı olduğum Josh/Arnold'a ait. Dizinin fanları arasında Geoffrey fanları ile Arnold fanları sık sık birbirine girmekte. Ama dediğim gibi bence en tatlı çift grubu şu an için Josh/Arnold. Ama elbette Geoffey'cileri kızdırmak istemiyorum ve o yüzden bu konuda daha fazla konuşmuyorum.
Dizinin müzikleri çok tatlı... Açılış jeneriği müziği olan ve Clairy Browne And The Bangin' Rackettes'e ait I'll Be Fine çok uzun bir süre cep telefonu melodim oldu. Dizinin score müzikleri Bryony Marks imzalı. Ayrıca dizide daha bir çok sürpriz şarkı ile karşı karşıya kalabiliyorsunuz.
Please Like Me birçok açıdan aşırı sevimli bir dizi. Tam anlamıyla bir şirinlik muskası... Josh Thomas her bir karakteri ince ince işlemiş ve ortaya harika bir iş çıkmış bence. Üstelik de kendisi şu anda 3. sezon üzerinde çalışıyor. Yani muhtemelen birkaç ay sonra bizi bekleyen yepyeni Please Like Me bölümleri olacak.

Çevirilerine gelince... Dizinin 1. sezonunu ve 2. sezonunun ilk 4 bölümünü kadir kutluğ çevirdi. Kendisi 4. bölümden sonra çevirileri bırakınca da çevirileri ben devraldım. Yani Queer As Folk ve Looking'de olduğu gibi Please Like Me'yi de artık ben çeviriyorum.
Sonuç olarak anlayacağınız üzere ortada çoğu kişinin varlığından haberdar bile olmadığı, dünya tatlısı bir dizi var. Ben de üzerime düşen görevi yaparak herkesin, özellikle de LGBT çevrelerini bu diziyi keşfetmesini sağlamaya çalışıyorum. Umarım siz de Please Like Me'nin tadını alır ve Looking'in yokluğunda kendinizi mutlu edecek bir şeyler bulursunuz dizide.

9 Yorum:

İçimden Anılar dedi ki...

Ellerine sağlık. Merve'm seni seviyorum:) daha güzel anlatılamazdı sanırım. Hala şoktayım looking bitti diye inanamıyorum. Please like me bitmez umarım :/ bu arada banana, tofu ve cucumber adlı gay dizilerinin çevirisi yapılmıyor onlara da bak lütfeeeen :/

Merve S. dedi ki...

Looking'in bitişi benim için büyük bir şok. En azından özel bir bölümle dizi finale erecek diye kendimi az da olsa avutabiliyorum. Banana, Tofu ve Cucumber'a Tolga isimli arkadaşım yani itsmypurgatory nickli çevirmen başlamıştı ama diziler pek ilgi görmeyince bıraktı. Bu aralar onunla başka bir projemiz var. Çevirisi olmayan LGBT filmleri çevirmeyi planlıyoruz.

İçimden Anılar dedi ki...

Özel bölüm ne zaman olacak? Ya da oldu mu? Onu kaçırmayayım bari. Olur çok iyi olur bu film fikri. Teşekkürler :) çevirisi olmayan filmlere denk gelirsem söylerim sana da :)

Merve S. dedi ki...

Özel bölüm henüz çekim aşamasında. Kaçırmazsın yani. Bu arada aklına çevirisi olmayan film gelirse Twitter'dan bana ulaşabilirsin. Her tavsiye dikkate alınır. ;)

İçimden Anılar dedi ki...

Tamam çok iyi o zaman :)

Adsız dedi ki...

Looking özel bölümü ne zaman yayınlanacak ya da yayınlandı mı?

Merve S. dedi ki...

Henüz duyurulmuş bir tarih yok maalesef. Belli olduğunda Twitter'dan hemen haber geçerim ben zaten. ;)

Adsız dedi ki...

Hangi siteden izleyebilirim acaba ?

Merve S. dedi ki...

Burada var.
http://www.dizibox.net/dizi/please-like-me/

Yorum Gönder

Sen de konuş...

 
;