23 Ocak 2015 Cuma

HAYATINIZI DEĞİŞTİRECEK ŞARKILAR: MELANCHOLIA (PART 2)


Hayat zor. Hayata ayak uydurmak daha zor. Bu yüzden de çoğu zaman müzik benim hayattan kaçışım oluyor. Sadece dünyamı güzelleştirmiyor, aynı zamanda tüm mutsuzluklarımdan, kötü ruh halimin getirdiği korkunçluklardan kaçmamı sağlıyor. Tam da bu yüzden müzik benim için kullanmaktan asla vazgeçemeyeceğim bir ilaç.
Mutsuzluklarımdan ve kötü ruh halimin getirdiklerinden kaçarken de şüphesiz ruh halimi yansıtan şeyler dinliyorum. Melankolik şarkılar... Bu yüzden de bu blog serisinin adı Melancholia... İlk kısmı ne kadar sevdiniz bilemiyorum ama bu blogda yeni beş şarkıyla devam ettireceğim Melancholia serisini.
Hadi başlayalım...

1. Counting Crows - Colorblind
Counting Crows 1991'de kurulmış bir pop-rock grubu. Ve kendileri dünya çapında yirmi milyon albüm satmış bir grup. Şarkıları her ne kadar pop-rock temasında ilerlese de bir şarkıları var ki yürekleri dağlar. Bu tabir belki biraz arabeske kaçtı ama dinleyince siz de anlayacaksınız ne demek istediğimi.
Colorblind çok özel bir şarkı. Aşka hazırım diye bağıran bir şarkı. Sizi oradan oraya savuran, canınızı acıtan, vücudunuzda morluklar bırakan bir şarkı.
Şarkı aynı zamanda kült film Cruel Intentions'ın soundtracklerinden biri. Aynı zamanda müzikleriyle zamanında akılları baştan alan gençlik dizisi Dawson's Creek'in de bir bölümünde çalmışlığı var.
"I am covered in skin, no one gets to come in.
Pull me out from inside.
I am folded and unfolded and I'm folding."



2. Colin Hay - Waiting For My Real Life To Begin
Daha şarkının isminden ne kadar vurucu olduğu belli olmuyor mu? "Gerçek hayatıma başlamak için bekliyorum."
Şarkının sahibi Colin Hay'le tanışmam, pek sevdiğim Zac Braff sayesinde oldu aslında. Bir röportajında Colin Hay hakkında söylediği güzel sözleri okuduğumda dinlemek benim için şart olmuştu ve dinlediğim anda da hemen hemen bütün şarkılarına aşık olmuştum. Ama içlerinden biri vardı ki beni resmen vurmuştu. Evet, bu şarkıdan bahsediyorum.
Şarkı hem müziği, hem sözleri, hem de Colin Hay'in kadife sesiyle sizi büyülerken bir yandan da melankoliye sürüklüyor.
"And you say, 'be still my love, 
open up your heart.
Let the light shine in' 
but don't you understand
I already have a plan
I'm waiting for my real life to begin"


3. William Fitzsimmons - I Don't Feel It Anymore
Pittsburgh'lu, görme özürlü ve müzisyen bir anne babaya sahip olan bir terapist var karşımızda. Terapistten kastım da müziğiyle yaptığı terapi değil. Bildiğiniz terapist William Fitzsimmons...
Iron And Wine ile tarz olarak oldukça benzeşen bir müzik yapıyor Fitzsimmons. Hatta Iron And Wine'ın solisti Sam Beam'le de benziyorlar birbirlerine.
Fitzsimmons'un neredeyse bütün şarkıları mesleğinde yaptığı gibi terapi özelliği taşısa da benim için en vazgeçilmez şarkıları I Don't Feel It Anymore. Şarkıda Priscilla Ahn kendisine eşlik ediyor ve ikisi bir rüya ortamı yaratıyorlar.
"I've worked for so long just to see you mess around
What you've done, what you've done, what you've done
I want back the years that you took when I was young
I was young, I was young, but it's done"


4. RY X - Berlin
Asıl adı Ry Cuming olan Avustralyalı bu şarkıcı benim son dönemde geç de olsa keşfettiğim ve bu kadar geç kaldığım için beni üzen şarkıcılardan. Berlin adlı bir EP'si ve kendi adını taşıyan bir debut albümü olan Ry, ilginç ses tonu ve güzel şarkılarıyla kesinlikle kendine has bir melankoliye sahip.
Benim Ry'in en çok sevdiğim şarkısı Berlin. Şarkı melankoliye balıklama dalmak isteyenler için bulunmaz bir nimet denilebilir. Ayrıca videosu da oldukça hoş.
"Bedroom floor 
and silence in my blood
Sorry love I'm running home
I'm a child of sun and the stars I love"


5. Great Lake Swimmers - Song For The Angels
Karşınızda adı bizzat melankoli olması gereken bir grup var. Bu grubun tüm üyeleri hiç şüphesiz ki melankoliyle yıkanmış olmalı. Başka türlü böyle şarkılar çıkarıyor olamazlar.
Grubun tüm albüm ve EP'lerini gözüm kapalı tavsiye ediyor ve tüm şarkılarını ayrı ayrı seviyor olsam da Songs For The Angels'ı bir ayrı seviyorum çünkü bu şarkı içimde bir yerlere dokunuyor sanki her dinlediğimde.
" I know that I am just a drop of water
frozen into ice on the stormy earth
who gave us birth over and over in cycles, lovely cycles"


0 Yorum:

Yorum Gönder

Sen de konuş...

 
;